Indywidualny pulpit VR z wizualizacją danych

Indywidualny pulpit VR z wizualizacją danych to projekt wykonany w ramach hackathonu BankItUp prez drużynę VRmind, w skład której wchodzili Jakub Koban, Marcin Łopusiewicz, Arkadiusz Ziółkowski.

Problem:

Obecnie maklerzy siedzą przed ścianą monitorów ograniczeni przestrzenią, a wszystkie operacje kosztują dużo cennego czasu. Praca maklera wymaga pozostawania na bierząco z dużą ilością ciągle zmieniających się danych. Ich ilość stawia przed użytkownikiem potrzebę wyboru tylko części danych do wyświetlnia.

Projekt:

Wychodząc naprzeciw temu problemowi, proponujemy innowacyjne rozwiązanie: indywidualny pulpit VR. Wykorzystanie przestrzeni wirtualnej pozwala pozbyć się ograniczenia przestrzeni i rozmieścić wszystkie niezbędne elementy w postaci interaktywnych kafelków w zasięgu ręki użytkownika, znacząco zwiększając ilość danych w polu widzenia maklera. Na kafelkach mogą być przedstawiane zwykłe pulpity monitora, ale także dodatkowe narzędzia wizualizacji danych, między innymi wykresy 4D oraz dowolne obiekty niezbędne użytkownikowi.

Czym jest wykres 4D?

Jest to wykres przedstawiony w trzech wymiarach rozszerzony o 4 wymiar zaznaczony kolorami. Istnieje wiele wyników badań renomowanych placówek naukowych udowadniających łatwiejszy wgląd w dane w VR.
wykres3d.png

Interakcja

Kafelki mogą być przemieszczane przez użytkownika w dowolny sposób wykorzystując uproszczone gesty. Aplikacja umożliwia prezentację danych pobranych z internetu w czasie rzeczywistym oraz dokonywanie transakcji w sposób szybszy i pewniejszy. Zwiększenie ilości danych w polu widzenia maklera zwiększa efektywność jego pracy. Aplikacja może zostać zintegrowana z obecnie istniejącymi aplikacjami mobilnymi i webowymi dostarczanymi przez banki a także można ją z powodzeniem wykorzystywać w innych zastosowaniach gdzie potrzebna jest duża i wydajna przestrzeń robocza. Nasze rozwiązanie wykorzystuje najnowszą technologię z dziedziny przestrzeni wirtualnej, pozwala na mapowanie ruchu rąk i głowy na przestrzeni 9m^2. A kontrolery pozwalają na interakcję poprzez wbudowane przyciski oraz touch pady. Aplikację można łatwo przenieść na urządzenia mobilne do wykorzystania z takimi okularami jak google cardboard, GearVR czy Google DayDream oraz webVR.
© 2017 VRmind | Wirtualna rzeczywistość | aplikacje i gry VR | video 360

Please publish modules in offcanvas position.